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ARTISTS: LILIBETH CUENCA RASMUSSEN, JEANNETTE EHLERS, PATRICK MORARESCU

07 November 2015 – 09 January 2016

 

‘Ø’ is a vowel and a letter used in the Danish, Norwegian, Faroese and Southern Sami languages. In Danish, ø is also a word, meaning “island”; and this is the context by which Hans & Fritz Contemporary presents their next exhibition.
A silent and deserted island where children play the fragile structures of gender without knowing they are playing and where human passions feed on society´s unthinkable promises. The shipwrecked ethereal moments observed through the solitary eyes of the artist.
The exhibition opens on November 7th with a select group of three artists. The first one is Lilibeth Cuenca Rasmussen, danish born in Philippines who has participated in numerous exhibitions worldwide, including: Performa, New York City, The Thessaloniki Biennial of Contemporary Art, The Tate Modern in London and the exhibition Speech Matters, The Danish Pavilion, at the 54th Venice Biennale. She presents her performance “The Afghan Hound”. Using a dress made of hair as a metaphor of the hidden sexuality in Afghan society, she will show four contemporary stories through choreography, music and aesthetics.
The second artist Jeannette Ehlers, has had a major solo presentation of her works at Nikolaj Contemporary Art Center in Copenhagen, Autograph ABP in London and her works have also shown at museums worldwide. She shows “The Invisible Empire”; here, Ehlers provocatively places the figure of an elderly migrant – the artist’s father – as the protagonist of a sculptural video piece that subtly links the colonial exploitation of the past to pertinent issues of modern day slavery and human trafficking in the present.
Finally, Patrick Morarescu presents two photographic series “Performing Grounds” and “Performers”, through an audiovisual installation which shows the artist´s relationship with space and body language. The first series shows empty spaces that transmit the echo of human action that once was there. The second consists of a collection of 190 portraits of artists after doing a performance, contrasting with the melancholy that fills each of these spaces.

 

‘Ø’ es una vocal y una letra usada en los alfabetos danés, feroés y noruego. En danés ‘Ø’ también significa “isla”, y este es el contexto en el que Hans & Fritz Contemporary presenta su nueva exposición.  Una isla desierta y silenciosa donde los niños juegan inconscientemente con las frágiles estructuras del género y donde las pasiones humanas se alimentan de las promesas impensables de la sociedad. Los momentos etéreos naufragados observados a través de los ojos solitarios del artista.
La exposición se inaugura el 7 de noviembre con un selecto grupo de tres artistas. La primera artista es Lilibeth Cuenca Rasmussen una artista danesa de origen filipino que ha participado en numerosas exposiciones en todo el mundo, incluyendo “Performa” en la ciudad de Nueva York, La Bienal de Arte Contemporáneo de Tesalónica, The Tate Modern de Londres y la exposición “Speech Matters”, en el Pabellón Danés en la 54ª Bienal de Venecia. Presentará su performance “The Afghan Hound”. Con el uso de un traje hecho de pelo como metáfora de la sexualidad oculta enla sociedad Afgana mostrará cuatro historias contemporáneas a través de la coreografía, la música y la estética.
La segunda artista Jeannette Ehlers, ha tenido una importante presentación en solitario de sus obras en el Nikolaj Contemporary Art Center en Copenhague y sus obras han sido exhibidas en diversos museos de todo el mundo. La galería expone “The Invisible Empire”, una pieza de videoarte en la cual el padre de la artista, Roy Clement Pollard, originario de Trinidad, expone su experiencia personal invitándonos a reflexionar sobre la historia de la colonización occidental y el tráfico de esclavos dándonos una visión crítica de la relación entre sociedades con distintas culturas a lo largo de la historia.
Finalmente Patrick Morarescu expondrá dos series fotográficas “Performing Grounds” y “Performers”. Ambas series se proyectarán de manera simultánea en forma de video. La primera serie nos muestra espacios vacíos que transmiten el eco de la acción humana que una vez hubo en ellos. Junto a estos espacios llenos de melancolía “Performers” está formada por una colección de retratos de 190 artistas llevando a cabo performance. Muestra así la relación del artista con el espacio y la expresión corporal.

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